Chrysler 300C SRT-8
2006.04.30. 19:11
425 lóerő. Ez szinte mindent elmond, amit a Chrysler Street & Racing Technológiáról tudni kell. A szögletes vállú Chrysler 300C eddig óriási siker volt, és úton van az SRT verziója is. Az új verzió motorja nagyobb lesz, 6.1 literes az eddigi 5.7 literhez képest, a max. fordulatszám pedig 5800-ról 6400-ra nőtt. A motorblokkot, a fejeket, a befecskendezőt, a kipufogórendszert, de még az olajteknőt is átdolgozták. Egyetlen sebességváltó lehetőségként megmaradt az ötfokozatú Autostick.
.

A Chrysler azonban többet is tud annál, hogy csak erőt növeljen. Megőrizve az eddigi modelleken oly sikeres formulákat a fékezés, a kezelés az utastér terén magabiztosabb külsőt és exkluzív megjelenést is biztosítottak az új SRT-nek. Agresszívabb elölről és hátulról, a csomagtartóra spoiler került, 20 colos kerekeken fut. Elöl és hátul hűtött brembo tárcsafékek vannak. A 300 SRT-8-as sportüléseit velúr inzertek díszítik elöl és hátul. A kormányt, a sebességváltót, az ajtókilincseket ugyancsak textúrás bőrrel vonták be.

A legjobb rész azonban a 300 km/h-ig kalibrált km-óra. Az autó minden kétséget kizáróan speciális. Egyetlen igazi versenytársa lehet a Cadillac CTS-V. A német utcai cirkálók, mint a Mercedes E55 és az új BMW M5 valamivel felülmúlják erőben, de jóval felülmúlják árban is. Az SRT tehát azt a rést tölti be, mely gazdaságosan kínál erőt, teljesítményt és megjelenést.

|