Mini Cooper S Cabrio
2006.05.05. 20:41
Bartnk, hlgyismersk s kollgank jttek lzba - mi meg nem aludtunk, reggeltl estig autztunk. Gokart feeling emberi auts mretekben, nem csak a gyengbbik nemnek.
Egy ve vrtunk r, de nem adtk. Tlen is bevllaltuk volna, aztn kora nyr lett belle. Pont az a ht, amikor egy percre sem lehetett lenyitni a tett. A fene se bnja! desmindegy, hogy nyitva vagy csukva jrunk-kelnk az egyenszrke egyformn semmilyen autk kztt, folyamatos mutogats, mosolygs, megbmuls, beszls vezi jelenltnket. lruhnak rosszabbat el sem tudok kpzelni.
Egy MINI-bl kell kabri! Mg akkor is, ha ez az j MINI inkbb BMW, mint angol kultuszaut. A MINI-rzs sikt a nyitott tetrt. Azt is hajland vagyok megbocstani, hogy a tet lenyitva nem valami szp. A motorral mozgatott fekete vszon pihen harmonikaknt esik le htra, nem tnik el a lemez vagy valami fedl alatt. Tudom, hogy ez is a retro rsze, de valahogy tbbet vrtam volna.
Hlgyismerseim azt mondtk, magabiztoss tette ket a MINI. Gtlsosoknak nem kell jobb gygyszer, a lenyitott tet s az aut klnleges mivolta hamar ttri a kommunikcis gtakat. Szba elegyedni s ismerkedni nem lehet ennl gyorsabban, legfeljebb lenge ltzetbe a Dokkban, de annak ms az eredmnye.
Pedig a gyenge ni kz s lb bajban van a vezetssel. Ficksan ellenll a kuplung, mintha egy msik lb, ugyanakkor ervel taposna a tloldalrl. Ers kz kell a vlthoz, a rkverchez kt kz vagy segtsg szksges. A szervokormny ellenll, mintha nem is segteni, hanem gtolni prblna. s ez mind pont gy j!
Azrt, mert a ltszat ellenre a MINI Cooper S Cabrio egyltaln nem brgy divataut. nem arra szletett, hogy plzrl plzra hordja a szp szke forms idomokat - br ebben sincs semmi kivetnival.
Ez egy kkemny lmnyaut. A nyitott karosszria ellenre a MINI-rl st a masszvsg. A kemny lsben megfogott vezetvel egytt mozog az aut, mintha csak meghosszabbtott vgtagknt az agyunkkal irnytannk ezt a parnyi lvezetforrst. Annyira egyben van az aut, hogy lerobbantani sem lehet az trl.
A sarkokba tolt kerek, az alacsony slypont, s a fldhz tapaszt felfggeszts megkveteli, hogy minden egyes kanyart tszellemlt versenytempban vegynk. Ezzel gyztem meg sikeresen az igazoltat rendrt is, aki a csikorg kerekeket hallva rmmel lltott flre szoksos kzti "ellenrzsre".
Nem kimondottan szguldsra termett az aut. 215 km/ra a vgsebessg, de sokkal jobban ll neki a nyugodt 140-es araszols. Ha csak flig nyitjuk ki a vsznat, s tetablakosan engedjk be a levegt, eddig a sebessgig flzgs nlkl elviselhet a zug. Teljesen kibontakozva 100 km/ra fltt mr nem rdemes a szbeli kommunikci eszkzeivel ksrletezni.
|