Corvette Z06
2006.05.05. 21:37
Detroitban bemutatkozott az eddigi legersebb utcai Corvette s annak versenyvltozata is. Mindkettt 7,0 literes V8-as motor mozgatja.
A Detroiti Autszalonon a Chevrolet leleplezte minden idk legersebb utcai Corvette-jt a C6 Z06 7,0 jelzssel. Ahogy az a nvbl mr kiderl az aut motorhzteteje alatt egy 7011,3 kbcentis, V8-as blokk kapott helyet. Mind a hengerfej, mind a blokkntvny alumniumbl kszlt, a vezrmtengelyek hengerenknt kt-kt szelepet mozgatnak.
A C6-os legersebb vltozatban kereken 500 lert tud a motor, amit 6200-nl ad le, az abroncsok elfstlst pedig a 4800-as ftengely-fordulatnl jelentkez 657 newtonmteres nyomatk garantlja. A motor tartssgt a szrazkarteres olajozs biztostja, amely 1 g-s oldalgyorsulsnl is biztostja a megfelel kenst, ezt a Nrburgringen is teszteltk.
Az ertvitelrl hatsebessges kzi vlt gondoskodik, ami a hts 325/30ZR19-es abroncsokra juttatja a motor erejt. Ell valamivel kisebb 275/35ZR18-as gumikat alkalmaztak a mrnkk. Nem csak gyorstsban, lassulsban is j a kocsi, errl ell hat-, htul ngydugattys fknyergek s 355 x 32 illetve 340 x 26 millimteres fktrcsk gondoskodnak.
Ltvnyban is ms a Z06, mint a tbbi C6-os Corvette. Az egyedi megoldsok kz tartoznak tbbek kztt a vrs fknyergek, a nyls a motorhztetn, ami kzvetlenl a lgszrhzhoz juttatja a levegt, valamint a hts srvdk nylsai, amik a hts fkekhez terelik a levegt. Az els lkhrt alatt kis spoiler kapott helyet, ami tbb leszortert termel.
Az utcai cscsmodellel egy idben az j versenyvltozat is debtlt Detroitban. Ennek motorhzteteje alatt a Z06-os motorja lapul kiss mdostott formban. Hatalmas llthat hts szrny, mrtes diffzr s j els spoiler szortja az tra a versenyautt.
Az jszakai versenyekhez igazodva jak a C6-R fnyszri is. A nagyobb hterhels miatt a htk mgtt a motorhztetn jkora nylst vgtak. Hatalmas kerekeket s j futmvet kapott a kocsi.
A Corvette C6-R 2005 mrciusban a 12 rs Sebringi versenyen mutatkozik majd be a GT-1 ("utcai autk") kategriban, de ott lesz a Le Mans-i 24 rs viadalon is. A tervezk mindenkppen szeretnk, ha az aut olyan sikeres lenne, mint a C5-R volt, ami 55 versenybl 35-t megnyert s hromszor is ketts gyzelmet szerzett a Le Mans-ban.
Az LS2-vel, az alap C6-os motorral sszehasonltva az LS7-nek j blokkja van. A blokkban nemesacl ftengely, fcsapgy, titnium sszekt rd, s nemesacl dugattyk vannak. A szraz olajtekns olajozrendszer megfelel kenst biztost a 7000-es fordulaton dbrg motornak. A szelepek 12 fokra vannak elrendezve a hengerhez kpest, ami nagyobb kompreszit tesz lehetv mint a 15 fokos szg (11:1 kompresszis rta).
A gzok risi hts kipufogdobon s csvn keresztl tvoznak. A magas kltsgek miatt a dobok aclbl kszltek, nem titniumbl, hasonlan a korbbi Z06-hoz, de ez ms szempontbl klnleges. Alacsony fordulatszmnl a kipufoggz egy egyszer jl hangtomptott csvn keresztl tvozik, de ha rlpnk a gzra, s tllpjk a 3500-as fordulatot, a vkummal mkdtetett kerl szelepek megnyitjk az utat egy cs fel, mely flet gynyrkdtet hangot varzsol el a Chevrolet Corvette Z06-bl.
A maximlis 500 lert 6200-as fordulatnl lehet elcsalogatni. Az ertvitelrl egy sportvlt gondoskodik, mely a Corvette hatfokozat vltjnak feltunningolt vltozata. Rads a pumpa, mely a sebessgvlt olajt tovbbtja a motor htjhez, hogy a vlt fokozott ignybevtel esetn is megbzhatan mkdjn. A lehttt olaj egy msodik hcserln halad t, ahol a differencil olajnak hmrsklett kontrolllja a rendszer, mieltt az visszakerl a vltba.
A motor bdletes erejt 325/30ZR Goodyear Eagle F1 Supercar defektmentes gumikkal felszerelt 19 colos kerekek kzvettik az tra. A feszesebb lengscsillaptk s kiprgsgtl a legtbbet hozzk ki a feljavtott gumibl. Az els rug is kemnyebb, mint az utols genercis Z06-, a htst pedig valamivel puhbbra hangoltk. Hogy a feljavtott teljestmnnyel lpst tarthasson, nagyobb fkeket kapott a Z06. Ell hat dugatty s hat klnll fkpofa, htul ngy dugatty, s ngy fkpofa gondoskodik a megllsrl.
A nagyobb fkek, kerekek s gumik, a szraztekns olajozrendszer, a klnbz htsfejlesztsek, a hatalmas kipufog mind nvelik az aut slyt. Ezt ellenslyozand szmos dolgot meg kellett vltoztatni. A legnagyobb vltozs a vz cserje volt aclrl aluminiumra. Nagyban nvelte a szerkezeti szilrdsgot a tetpanel megvltoztatsa eltvolthatrl stabilan beptettre. Az els srhnyk vegszl helyett sznszlbl kszltek, hasonlan a padlzathoz. Ezeknek a vltozsoknak ksznheten a Z06 csupn 1420 kg sly, ami 27 kg-al knnyebb mint az eredeti Corvette 6.
Az 500 lervel megizmostott knny aut sly/er arnya vetekszik a Ford GT-kkel. A mrnkk szerint a Chevrolet Corvette Z06 kevesebb mint 4 mp alatt gyorsul 100 km/h-ra , legmagasabb sebessge pedig 300 km/h. A gyrt egyenlre nem beszl az rrl, de a Z6 minden bizonnyal drgbb lesz mint eldje. Kpek:             
|