tuningkiraly
Most Wanted
 
szavazz!!
a cm: www.m-mportal.gportal.hu
Megltogattad mr a Foci Forevert?

Igen
Nem
Igen s akarom is mg
Igen de nem akarom tbbet
Nem de akarom
Nem s nem akarom
Nem tom s nem is rdekel
Az meg mi?
persze hogy kvlrl fjom mr a tartlmt
ht szar egy oldal tykszart is tbbet kne nzni
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Orange Country Choppers
 
Szavazz!! (vagy ne!!!)
Lezrt szavazsok
 
AutVerseny
 
REGELJ BE JCC S LGY TE A LEGJOBB!!!!!

http://www.travian.hu/?uc=hu1_36284

 

 
Ebnevelde
Tartalom
 
Autkrl
Autkrl : Bmw Z4 M kabri

Bmw Z4 M kabri

  2006.05.06. 16:26

Ez egy j kocsi .Egy BMW. Radsul Kabri!Mi kell ennl tbb?


Nekem se jutott volna ms eszembe, ha megkrdeznek, hogyan tegyenek rdekess egy hrom ve ugyanolyan megfoghatatlanul csnya autt: azt mondtam volna, 343 lers motort bele, s ksz. Tnyleg, gondoltk volna, hogy a Z4 hromves? Lassan ki kne derlnie, hogy a Bangle-dizjnt igazolja-e vagy elveti az id.

Ugyangy nem tudok mit kezdeni vele, mint amikor megjelent: bizonyos szgekbl tetszik, msokbl szrnylkdm. Kevs ilyen erej szemlyisg volt az autdizjnban, mintaz a szakllas, aki ennyire sszekutyult mindent, hogy mg vek mlva is csak a sajt vlemnyt prbln kibogozni az ember, s mg az se sikerl sehogy.


Nem is knoznm magunkat a kls vltozsok rszletes ttekintsvel, legyen elg annyi, hogy bizonyos tovbbi rthetetlen vonalak jelentek meg itt-ott. s minimlisan msok a lmpk. Megint lehet olyan szgbl nzni, ahonnan rendes sportaut, mshonnan meg sszegyrve elhajtott paprlap. Ha mr nekem gyvn nincs vlemnyem, nyilatkozzon a kedves olvas, szavazzon a msodik oldalon a klsrl. Addig is trjnk t a komoly dolgokra.


A Z4 kapott egy csom j motort. Most van egy 150 lovas, ktliteres ngyhengeres, egy 218 s egy 177 lovas, 2,5-s hathengeres, egy csodlatos, 265 lovas hromliteres, s vgl a 343 lers, 3,2 literes Z4 M. A hathengeresek mindegyike kapott egy Sport felirat gombot, ami kzvetlenebbre veszi a gzreakcit, s elvesz az elektromos kormnyszerv rsegtsbl.

Szerencstlen BMW szrnyen rldhet vsrlkre s cgfilozfija kztt, hogy minden autjt knytelen a vezetni nem tud s nem akar tehetsekre belltani, hogy aztn mindenfle gombokon s opcikon t eljussunk ahhoz az authoz, amit eleve csinlni akartak volna. A TopGear sportszedntesztjben az M5 0-100 km/h idejbe azt a pr percet is beleszmoltk, amg a gomberdn t eljutottak a gyorsulsi zemmdba, s milyen nagyon igazuk van.


Minden Z4-ben hatsebessges kzi vlt van, vagy opcionlisan ugyanilyen automata. Ennyit a vasakrl. Tovbb okosodott az elektronika: most mr vizes ton is szrazon tartja a fkeket egy kis simogatssal, emelkedn indulsnl pr msodpercig nem enged visszagurulni, hogy ne kelljen kzifkkel megtartani (egy roadstert - szabadjon itt egy diszkrt muhaht megengednem), s ha annyira sztfkeztk, hogy cskkenne a fkhats, megprbl nagyobb rsegtssel utnamenni, nehogy meghaljunk valahogy. Aggaszt perspektva.


Tovbbi fl tucat hrombets elektronika van arra, hogy ne prdljnk ki, ha tl nagy gzt adunk, vagy ha tl mlyen belefkeznk a kanyarba, hogy knny legyen elindulni csszsabb felleten, hogy ne prgjenek ki a kerekek, s gy tovbb. Egyszval mindenfle olyan dolog ellen, ami olyankor jelentkezik, amikor egy sportautval sportautznak. Els reflexemben megveten vihogni akartam, de rjttem, hogy divat majom vagyok: mirt ne vrhatn el egy 10-17 milli forint kztt klt vev, hogy az autja megvdje a sajt hlyesgtl? Egy Z4 nagy rtk, s ebben a minsgben jl teszi, ha vigyz magra.

Vezetni egyik pesz Z4-et sem lehetett, gy fogalmam sincs, milyenek. Biztos mind elg j, s biztos, hogy a 3.0si 265 lers motorja nmagban is lenygz, kr, hogy nzr differencilmvet nem adnak hozz. Az elz Z4-et ismer kollgk emlegettk, hogy a villanyszerv nem ppen sportosan rzki szerkezet, de - mint tudjuk - ez itt most nem szmt.


Ami szmt, az a tkletesen zrd s szigetel tet, alatta simn elfelejteni, hogy vszonbl van, s 12 centi van a fejem fltt, ha leengedem az lst. Knyelmes s kulturlt bels, gyorsan ledobhat tet, egsz j, 240 literes csomagtart (ez a rgi MX-5 duplja). Aki csak egy kellemeset akar autzni egy nyitott autval, ami kzben megvdi s kiszolglja, alighanem jl jr. Azrt rdemes kiprblni egy j Mazda MX-5-t is, feleannyirt, csak hogy megtanuljuk becslni a presztzst


s most vgre elkezdhetem az elvtelen rajongst a Z4 M-rt. Ezt ugyanis lehetett vezetni, kzton is, s a jerezi versenyplyn is. Esben. Az M dolga volt olyan lelkillapotba hozni minket, hogy a Z4 emltsre a ktsgbeesett vgyakozs mljn el az brzatunkon. Meg is van hozz mindene. Kezdetnek mindjrt a vilg jelenlegi legjobb soros hathengeres motorja. Izgultam is, hogy krm csavarja-e az egsz autt az els nagyobb gzra. Nem csavarta, vagy csak azrt nem vettem szre, mert annyira ktsgbeesetten kerestem a minduntalan eltn utat magam eltt.

Az a helyzet, hogy nem nagyon lveztem jobban autzst letemben, mint a Z4 M-et Jerezben. Leszmtva azt az 5 percet, amg mkdtt a kamernk. Addig ugyanis egy msik autt kellett kvetni, amibl flig kilgott Benji, a hallt megvet operatr. Egy ismeretlen, kiss nedves plyn, egy ismeretlen autval, ami az els ngy fokozat brmelyikben keresztbell, brmelyik kanyarban.

Termszetesen kikapcsolt elektronikval, klnben llandan elvette volna a gzt, s megalz vnszorgs lett volna osztlyrsznk. gy viszont aggodalmas arccal krztnk kettt, majd mire kialakult volna a mlyebb ismeretsg, a kamera elpusztult, s mi hirtelen ott talltuk magunkat egy szinte res versenyplyn, egy csodlatos autban, minden konkrt feladat s cl nlkl.


Ennl gynyrbb technikai malr nem rheti auts msor stbjt. Egyrszt mert tbb nem kell dolgozni, hanem lehet elvtelenl lvezni a biztonsgos krnyezetet s a bestilis autt. Nem kell az artikulci kedvrt nyolcszor megismtelni a kamernak, hogy "elektronikusan felgyelt nzr differencilm", hanem lehet kidugott nyelvvel, gvad szemmel driftelni a mnikusan oldalvst halad autval. Msrszt kpi bizonytk hjn simn megkrhetem Hry Jnost, meslje el, hogy milyen volt minden szkebb visszafordtban gzzal kormnyozni, kilgatni a Z4 M fenekt az rbe, s onnan visszahozni.


Az M-be visszaraktk a rgi, rendes hidraulikus kormnyszervt, hogy rezzk, mit csinl az eleje. Plyn gynyren rezni is, ahogy lassan elmorzsoln az els gumikat egy tl gyors kanyarban. Ilyenkor elg plusz 25 gramm a gzpedlon, sszezr az M-diffi, a 360 Nm krbetolja a hts kerekeket az elsk krl, fstlve-csikorogva befordulunk, s a sajt gumiporunktl knnyes szemmel megllaptjuk, hogy ilyen arctlanul hulign autt sose csinltak mg.


Egy brit kollga a felfggeszts kemnysgre panaszkodott, n inkbb a lgysgra. A rzs a BMW-nl a defekttr gumik miatt megszhatatlan, cserbe a csillaptssal prblnak egy kicsit enyhteni a gerincbntalmakon. A Z4 terrorista karakterhez szksgtelen az ilyen kompromisszum. Ami gy megy, ljn meg mr a rugzsval is, s cserbe gy forduljon egyik vrl a msikra, mintha semmi tehetetlensge nem volna, ne nyomja ssze a rugit nekem.

Ide kvnkozik egy apr kritikai szrevtel. A Z4 masszv roadster, de sosem lehet elg merev. Valsznleg ezrt nem sokkal kemnyebb a futm sem. Rossz ton, nagy tempnl bizony szkl az thibk felett, kell is gyesen clozni a kormnnyal a svunk kzepe fel, hogy baj ne legyen.


Az elbbi bekezds helyre nyugodtan kpzeljenek egy undort, izzadsgszag kkacsomt. Igazbl a Z4 M csodlatos, az ordt szrnymotorjtl a tkletes vltjn t a vilg legprogresszvebb, legjobb sperrdiffijig, belertve az M3 CSL-rl szrmaz knz fkeket, amikkel 34 mter alatt ll meg szzrl, azaz kettvel hamarabb, mint az M5. Amennyi tkletlensget visz bele a levgott tet, annyival tbbet ad a sajt tah lvezkedsnk lmnyeibl. 17,5 milli forint, olyasmi, mint egy Boxter S A Porsche hibtlan aut, kiforrottabb s preczebb, mechanikailag makultlan. A BMW rosszabb s csodlatosabb, kevsb hatkony, de sokkal hatsosabb. Magamnak biztosan az M-et krnm, s arra gondolnk, hogy a rosszabb s lvezetesebb ton jrok, mert l bennem a rokkendroll. s erre klnsen bszke lennk, mert a sajtanyagbl tudom, hogy Z4-vevknt 55 v krli, pohos amerikai frfi vagyok, gyerek nlkl, a sajt hedonizmusomra is runva.

s aztn mgse vennm meg, hanem kivrnm ugyanebbl a zrt tets Z4 M kupt, ami, ha van egy kis kiszmthatsg a vilgban, felteheten minden idk legjobb BMW sportkupja lesz. Csajozni rosszabb, de hatvan krl a dugs s a drift ugyangy lutri, akkor meg mr inkbb olyan szerveivel lvezkedjen az ember, amit izom mozgat, nem valami kiszmthatatlan hormon meg vrram.

 
sebbesgmr id
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Men
 
Verseny
 

Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG