Porshe 911 2006
2006.05.17. 20:01
A 911 Turbo a 911 szria zszlshajja immr 30 ve, cscstechnolgijnak s kiemelked teljestmnynek ksznheten egyrtelmen megersti a Porsche vezet szerept a sportautk piacn. Ez a modell mutatta meg most j arct a nemzetkzi sajtnak.
A kipufoggz ramlsnak jobb kihasznlsa rdekben az j Porsche 911 Turbo motorja most elszr kapott vltoz geometrij turbfeltltt (VTG), gy a vltoz geometrinak ksznheten a kipufoggz a motor minden fordulatszmn a megfelel irnyban s szgben ramlik a turbina laptjaihoz. A VTG alkalmazsval a motor a vltozatlan, 3,6 literes hengerrtartalom mellett a korbbi 309 kW / 420 LE helyett 353 kW / 480 LE-t teljest, emellett pedig a maximlis forgatnyomatk a korbbi 560-rl 620 Nm-re emelkedett, s mr rendkvl alacsony, 1950-es percenknti fordulatszmon rendelkezsre ll.
A 911 Turbo az jonnan kifejlesztett sszkerkhajts rendszer segtsgvel mindig magabiztosan juttatja a motor rendkvli erejt az aszfaltra, s minden krlmny kztt optimlis hajtst biztost. A Porsche Traction Management (PTM) rsze egy elektromgnesesen vezrelt tbbtrcss kuplung, amely gondoskodik az er megfelel elosztsrl az els s a hts tengelyek kztt. A PTM a vezetsi stlus, illetve az tfellet vltozsakor a msodperc trtrsze alatt kpes tbb hajtert juttatni az els kerekekhez.
A motor fenomenlis erejnek, illetve forgatnyomatknak termszetesen megfelel sebessgvltra van szksge ahhoz, hogy dinamikusan mozgassa a sportautt. A hatfokozat manulis vltval szerelve az j 911 Turbo mindssze 3,9 msodperc alatt gyorsul 0-rl 100 km/h-ra, mg a Tiptronic S automata vltval a sprinthez mg ennl is kevesebbre, csupn 3,7 msodpercre van szksge. Ez egyttal azt is jelenti, hogy az j 911 Turbo a Porsche els olyan sportautja, amely jobb gyorsulsi rtket rt el automata vltval, mint manulis verzija.
Mindez termszetesen a vltoz geometrij turbfeltlt, a Porsche hajtsmenedzsmentje s az j Tiptronic S vlt tkletes sszhangjnak ksznhet. Az opcionlis Sport Chrono Turbo Csomag lehetv teszi a rvid idej tltltst. Ebben az esetben egy gombnyomsra tovbb nvekszik a turb nyomsa s 60 Nm-rel 680 Nm-re nvekszik a motor cscsnyomatka. A tltlts legnagyobb elnye termszetesen az ll helyzetbl indul, illetve rvid idej gyorstsok, valamint az elzsi manverek esetben jelentkezik a legmarknsabban.
A 911-es sorozat j cscsmodellje szriban a Porsche Active Suspension Management-tel (PASM) grdl ki a gyrbl, amely lehetv teszi, hogy a vezet vlaszthat a sportos, m mg mindig knyelmes norml, illetve a rendkvl sportos s dinamikus sport fokozat kzl. Az j 911 Turbo kimagasl teljestmnyhez hatkonyabb fkrendszer prosul, amellyel mg az elz tpus fkteljestmnynl is jobb eredmny rhet el.
Az els kerekeknl alkalmazott fkrendszert a gyr a Carrera GT-bl vette t: a hatdugattys fknyergek 350 millimter tmrj fktrcskat fognak kzre. Az j fkrendszer jobb hatsfokot r el a hts kerekek esetben is, ahol ngydugattys fknyergek markoljk a 350 millimteres trcskat. Az j 911 Turbo opcionlisan rendelhet a kermia kompozit fkekkel, (Porsche Ceramic Composite Brakes – PCCB) ahol a rendkvli fkhatsrl a korbbinl is nagyobb teljestmny s nagyobb tmrj kermiatrcsk gondoskodnak.
A 911-es sorozat egyb modelljeihez hasonlan az j cscsmodell, a 911 Turbo is kiemelked a passzv biztonsg tern: frontlis tkzsekkor kt teljes mret lgzsk vdi a vezett s az utast, mg az oldalrl rkez erbehatsoktl az ajtoszlopokba integrlt oldal, illetve az lsekbe ptett mellkasi lgzskok vdenek, amely utbbi kombincit a Porsche a vilgon elsknt knlja az autgyrtk kzl.

|