Mazda MX-5
AM 2007.05.06. 12:23
A vad sportautbl akit midenki szeretett cica -coup-cabrio lesz??? Kemny tetvel brmikor lehet vele menni ,de ha nem retteg attl h szttpik a ponyvt vagy nem Coup mnikus akkor n a vszontetset ajnlanm
A genfi bemutat eltt nhny nappal kiszivrogtak az els informcik a Mazda legends roadsternek vlttpusrl. Ahogy az vrhat is volt, a Mazda elgg vatosan nylt a vilg legsikeresebb roadsterhez: az arnyokat s a jellegzetes gmblyded alapformt megtartottk annak ellenre, hogy a tpus az utols csavarig megjult. Az j MX-5 a hasonlsgok ellenre jl megklnbztethet a rgitl:
az j els lmpk s az orr-rszen vgigfut vzszintes l a prdjra les cpa arckifejezsvel ruhzza fel a roadstert, oldalt pedig a hangslyos srvd-vek teszik jellegzetess az autt. A megjult MX-5 taln htulnzetbl emlkeztet leginkbb egykori nmagra, mivel a Mazda tervezi megtartottk a jellegzetes ovlis lmpaformt.
Az aut egyrtelmen nagyobbnak ltszik az eldmodellnl, s ezt a szmok is altmasztjk: az j modell 3,99 mter hossz s 1,72 mter szles, a tengelytvja pedig 2,33 mterre ntt. Az utbbi vek divatjnak megfelelen a kerekek is jcskn megnttek: a korbbi 14 s 15 hvelykes felniket 7x17-es kerekek vltjk fel 205/45-s gumiabroncsokkal. Egyedl a csomagtr mrete nem vltozik jelentsen: marad a 140 liter krli trfogat, de a roadsterek szerelmesei ezt aligha bnjk.
ugyanakkor a nagyobb mretek ellenre is csak 10 kilogrammal lett nehezebb.
Az Mazda sportkocsijt korbban sokat kritizltk szerny teljestmny motorjaik miatt, gy az j vltozatba ersebb ngyhengeresek kerltek: az alapmodell 1,8 literes motorja 126 lers, mg az ersebbik vltozatba kt literes, 160 lovas benzinmotor kerl. A kisebb teljestmny MX-5-shz t, az ersebbikhez hatsebessges kzi vlt jr, de az aut elrhet lesz kzzel is kapcsolhat automata vltval is.
Mszaki szempontbl az j roadster fnyvekkel jr a rgi eltt. Az RX-8 tpusbl szrmaz padllemeznek, s a nagy szilrdsg aclok szleskr felhasznlsnak ksznheten a karosszria sokkal merevebb lett,
Radsul a kemnytets CC (Coup Cabrio) csak 36 kilval (400 000 Ft plusszal) lett nehezebb de ha mr gy rtrtem egy kicsit az rba akkor :
A legolcsbb MX-5-s ra 5,5 milli forint, ami nagyon jl hangzik, viszont az alapfelszereltsg, Emotion, azaz rzelem fantzianv alatt fut modellben nincs automata klma, nincs kdlmpa, nincsenek alupedlok, nincs brls, de brkormny, st mg br vltgomb sincs, a tet pedig se nem kemny, se nem vszon, hanem bizony manyag. Akkor meg mi rtelme?
Felhasznli szemszgbl gyakorlatilag semmi, a gyrt viszont elmondhatja, MX-5-st mr t s flmillirt vehet a kedves vsrl. Finom reklmfogs, tvers, de mgsem. Nem szp dolog, de mieltt mg elkezdennk nagyon haragudni a Mazdra, vegyk szre: a gyrtk nagy rsze knl olyan fapados modellt, ami gyakorlatilag hasznlhatatlan, s alig adnak el belle, viszont az ra remekl cseng.
A valsgban teht mire az MX-5-s szp lesz s kvnatos, az ra lassan felkszik htmilli fl, de - s most jra nyalni fogok - mg gy is megri. Mivel rivlisa nem sok van, nehz sszevetni brmivel is. Az Astra kabri, a Focus kabri s ezek bartai ugyan praktikusabbak, de egyikk sem roadster, egyikk sem nyjt tt vezetsi lmnyt, gy hiba nagyobb a bels tr, a csomagtart, egyikk sem alternatvja az MX-5-nek.
A Honda S2000-es, a Porsche Boxster vagy a Nissan 350Z sokkal-sokkal ersebbek. Ezek az autk mr nagyon komoly menetteljestmnyre kpesek, termszetes, hogy a vezetsi lmny s a teljestmny arnyban az ruk is magasabb. Az MX-5 legszrakoztatbb, ktliteres, 160 lovas, sperres vltozata 7 779 900 forintba kerl, erre jn mg 109 000 forint felr a metlfnyrt. Ezt kt s flmillival megtoldva megvehetjk az S2000-est, tovbbi ktmillirt mr a 350Z is a mink lehet, a Porsche Boxsterrt pedig 15 millit kell fizetni. Kt MX-5-s rt, vagyis jfent nem sikerlt belektni a Mazdba. lvezetesebb autk vannak ugyan a piacon, de nem ennyirt.
s mgvalami a kemnytetje 12 mp alatt lemszik a csomagtartba amikor mi azt mondjuk ,teht gyors, j kutya
kpek a kocsirl aa kpekben :D
|