AUDI TT DTi
A5 2008.03.14. 09:46
Immr hivataloss vlt, hogy a vilg els szriagyrts dzel sportautjt kszl bemutatni az Audi. A Gyrtt tesztelt jrm a vilg egyik legcsendesebb s legtisztbb dzelmotorjt kapja
Sokan gondoljk azt, hogy egy sportaut csak benzinmotorral nyjthat igazi lvezetet. Erre prbl rcfolni az Audi, amely az R8 V12 TDI detroiti premierje utn bemutatta a TT dzelmotorral hajtott verzijt, amely kup s roadster formban is kaphat lesz.
A TT j erforrs nem ms, mint a 170 lers, 350 Newtonmteres nyomatk, immr kzvetlen nyomcsves (Common Rail) TDI, ami csak quattro hajtssal prosthat. Az erforrs rugalmassgt bizonytja, hogy a maximlis nyomatkt 1750-tl 2500-as fordulatig adja le. A motor sokkal csendesebb s kiegyenslyozottabb, mint adagolfvks (Pumpe Dse) eldje, gy karaktere jl illik az ingolstadti kuphoz s roadsterhez. A modellhez egy hatfokozat manulis sebessgvltt knl az Audi, amellyel 7,5 msodperc alatt futja meg a 100-as sprintet, a vgsebessge pedig 226 km/h. A motor mindssze 140 gramm szn-dioxidot bocst ki szz kilomterenknt, amivel teljesti a 2009-ben letbe lp Euro5-s normkat.
A 2.0 TFSI vltozathoz kpest 30 lervel gyengbb ngyullads TT a teljestmnybeli klnbsg ellenre sem sokkal lustbb, ami 70 Nm-rel tbb nyomatknak ksznhet. Mindezek mell radsul csupn 5,3 literes tlagfogyasztst gr a gyr, amely egy kicsit optimista ugyan az aut jelleghez kpest, m mindenkpp jval kevesebb alkalommal kell majd benzinkthoz ltogatnia annak, aki a TDI verzi mellett dnt.
A hivatalos kzlemny nem tartalmazott pontos informcit az rra s a forgalmazs megkezdsre vonatkozan, de valsznleg pr hnapon bell mr a kereskedsekben llhat az aut.
|