A korbbi sznes rajzoknl sokkal tbbet mutatnak az egyszer vonalrajzok: ezek alapjn egyrtelm, hogy az j Micra sokkal inkbb a funkcionalitsra jtszik, mint a megdbbent formatervre. Az elz generci meglep vonalaival igyekezett meghdtani a vsrlkat: mg most is kilg a sorbl, br ahhoz mr tlsgosan megszokta a kznsg, hogy csupn a forma el tudja adni. Ugyanakkor szks belseje s a ltvnyosabb konkurencia miatt egyre nehezebben llja a vlsg csapsait. A Nissan most lthatan ms megkzeltssel prblkozik. A forma sportosabb, s tgasabb belst sejtet, viszont kevsb t el a konkurencia kisautitl. gy taln tbb vsrlt nyerhetnek meg, fleg hosszabb tvon, s azokat is megnyerheti magnak a mrka, akiket korbban elriasztott a furcsa bkaszem formaterv.
A technikai rszleteket egyelre nem ismerjk, de nem kell sokat vrni: az autt nhny nap mlva, a Tokyo Motor Show-n bemutatja a Nissan, s valsznleg az eurpai kivitelt is leleplezik 2010 els felben. A gyrts lltlag t klnbz helysznen folyik majd, de Eurpban nem lesz Micra-sszeszerels: hozznk Indibl, egy vadonatj kisaut-sszeszerel zembl rkeznek majd a Nissan kisauti, s nem a brit zembl, ahol a jvben csak nagyobb s drgbb modellek kszlnek majd.

